ISO9001:2008 תקן ניהול מערכות איכות

תקן ISO 9001:2008 הינו תקן בינלאומי המגדיר את הדרישות למערכת ניהול איכות בארגון.

עקרון חשוב בתקן ISO 9001:2008 הוא מכוונות הארגון להשגת שביעות רצון לקוח ולהיות במצב של השתפרות מתמדת.

העובדה שמיליוני עסקים בעולם אימצו את התקן ככלי ניהולי בארגון מצביעה על חשיבותו בעיני הלקוחות, זאת ועוד, חברה המאמצת את התקן נתפסת כאמינה ואיכותית יותר מאחר שהיא מקבלת על עצמה פיקוח חיצוני מגוף אמין ובלתי תלוי, מלבד זאת ההסמכה של ארגון לתקן ISO 9001:2008 מעניקה לעסק עצמו מס' יתרונות כגון:

  • הכרה מצד הלקוחות ביכולות הארגון.
  • עמידה בדרישות תנאיה סף למכרזים.
  • מפתח את יכולת השליטה והבקרה על תהליכי עבודה.
  • מהווה בסיס להגדרת מערך התקשורת הפנים ארגונית.
  • מאלץ פיתוח יכולת ניתוח נתונים המאפשרים קבלת החלטות על סמך מידע.
  • מאלץ פיתוח של כלים לשיפור שביעות רצון לקוחות.

 

תהליך ההסמכה

שלב א'

  • כתיבת  נהלי החברה כולל מדריך איכות.
  • אישור הנהלים ומדריך האיכות על ידי הגוף המתעד
  • קביעת מדדים ויעדים לתהליכים העיקריים בחברה.

שלב ב'

  •  הטמעת יישום תהליכים על פי הנהלים .
  •  מבדקים פנימיים כהכנה למבדק ההסמכה.
  •  מבדק הסמכה וסיום הפעילות המתקנות שלאחריו.